گردشگری و جهانگردی

اطلاعات و ایده ها و تجربیات سفرهای جهانگردی و موارد مربوطه .

گردشگری و جهانگردی

اطلاعات و ایده ها و تجربیات سفرهای جهانگردی و موارد مربوطه .

دوازده تکه بهشتی از ایران من! قسمت : (اول)

دوازده تکه بهشتی از ایران من

در طول سال هر وقت چند روزی تعطیلی پیش می‌آید، در خبرها می‌شنویم که ترافیک جاده‌های چالوس، هراز و فیروزکوه سنگین شده است. تعطیلات که بیشتر می‌شود، علاوه بر این خبرها از جانداشتن هتل‌ها و مهمانپذیرهای شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، یزد و تبریز هم باخبر می‌شویم. این شهرها و خطه شمال ایران براستی دیدنی دارای مناظر دلنشین و اماکن مذهبی و تاریخی‌ای هستند که بیش از یک بار باید رفت و آنها را دید و از دیدنشان لذت برد. شاهچراغ، تخت جمشید، حافظیه و آرامگاه خالق بوستان و گلستان در شیراز، عالی‌قاپو و منارجنبان در اصفهان، باغ دولت‌آباد، مجموعه امیرچخماق و مسجد جامع کبیر یزد، جلوه‌های طبیعی گیلان و مازندران و گلستان و صدها مکان دیدنی دیگر همگی از جاذبه‌های بدیع ایران زمین هستند. اما بسیارند مناطق بکر و جذاب دیگری که ما کمتر به قصد دیدن آنها بار سفر می‌بندیم. برای معرفی این مناطق که در چهارگوشه کشور پهناورمان گسترده شده‌اند، باید کتاب‌ها نوشت.

 اما در این فرصت اندک، بنابر آن مثال معروف که:

 «آب دریا را اگر نتوان کشید/هم به قدر تشنگی باید چشید»

 به معرفی برخی از این مناطق می‌پردازیم.

تـوجـــه : در ابتدا به معرفی اولین جاذبه پرداخته و در صورتی به معرفی شماره های بعدی این جاذبه های بسیار زیبا  می پردازیم که دوستان حتما اینجانب را از نظرات خود مطلع سازند :

با تشکر و آرزوی موفقیت ( ا- چ )


استان کرمان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین استان‌های کشور است که نقاط دیدنی زیادی دارد. اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سکوت و آرامش، عظمت و زیبایی کویر را دوست دارند، خوب است سری به کویر لوت بزنید. کویر لوت را می‌توان یک نمایشگاه طبیعی دانست. البته هوای خوب کویر هم از دیگر مزایایی است که رفتن به آنجا را برای شما دل‌انگیزتر می‌کند. اگر به این منطقه سفر کردید، از دیدن کلوت‌ها نیز غافل نشوید. کلوت‌هایی زیبا در این کویر وجود دارند که تحسین‌برانگیزند.

خیلی‌ها معتقدند کلوت‌های ـ کویر که بزرگ‌ترین عارضه کلوخی طبیعی دنیا هستند ـ منحصربه‌فردترین و جذاب‌ترین بخش کویرند.

این کلوت‌ها، بر اثر فرسایش‌های آبی و بادی شکل گرفته‌اند.

اگر به این منطقه سفر کردید، از روستاهای اطراف کویر هم غافل نشوید. قنات‌ها، کاروانسرا و خانه‌های روستاییان زیبایی‌های خاص خود را دارند که باید رفت و دید.

برای رفتن به این منطقه زیبا، بهتر است با قطار راهی کرمان شوید و از آنجا با ماشین کرایه یا ون‌هایی که به همین منظور منتظر شما هستند، به سمت شهداد بروید. شهداد در حدود 80 کیلومتری شرق کرمان واقع شده و در حقیقت مدخل کویر است. در این مسیر می‌توانید از مناطق زیبای شهداد و سیرچ هم دیدن کنید. سیرچ منطقه‌ای ییلاقی در کوهستان‌های شرق کرمان است. 

 

تـوجـــه :   فراموش نکنید ؛ لطفاً اینجانب را از نظرات زیبای خودتان مطلع فرمائید

1- کویر لوت؛ شکوه و آرامش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد