گردشگری و جهانگردی

اطلاعات و ایده ها و تجربیات سفرهای جهانگردی و موارد مربوطه .

گردشگری و جهانگردی

اطلاعات و ایده ها و تجربیات سفرهای جهانگردی و موارد مربوطه .

"مهارت‌های مذاکره" قسمت ( اول)

"مهارت‌های مذاکره"  

 

"مقدمه"

با سلام : با توجه به اهمیت بسیار زیاد علوم ارتباطی برای بخش اعظم شاغلین امور جهانگردی ، اعم از مدیران و راهنمایان و یا حتی شاغلینی که بطور مستقیم با عموم مراجعه کنندگان روبرو هستند و حتی مشمولیت موضوع فوق برای عموم بلاخص مدیران محترم ، بر این شدم که بنا به وظیفه وعمل به این جمله با ارزش که : " زکات علم نشر آنست " به آنچه که از دید اینجانب نه اینکه علم ؛ بلکه اطلاعاتی را بنا به وظیفه ای که این بنده حقیر در راه نشر فرهنگ عالیه برای جامعه دارم را به امید خدا تا حد امکان جامه عمل پوشانیده دراختیار شما عزیزان قرار دهم ؛ " باشد تا پرچم ایران را بر فراز قله های علم و دانش شاهد باشیم " .

 

1_ زبان بدن در مصاحبه‌های شغلی

تکمیل کردن رزومه به صورت دستی رو به افول است. در عصر کامپیوتر و تکنولوژی‌های سایبرنتیک، بیشتر کارفرمایان، متقاضیان شغل به صورت بر خط (آنلاین) را ترجیح می‌دهند. این در حالی است که متقاضیان کار نیز برای پیدا کردن شغل بیشتر از هر منبع دیگری به اینترنت مراجعه می‌کنند، اما نکته‌ای که همچنان به قوت خود باقی است، زبان بدن متقاضی شغل است در هنگام مصاحبه و چگونگی اثرگذاری اولیه او در زمان ورود به اتاق مصاحبه.

2_ چه نوع شخصی هستید؟

مصاحبه‌کننده، متناسب با زبان بدن شما می‌تواند بفهمد که آیا به خودتان اطمینان دارید، آیا خجالتی یا اهل دوستی و مراوده هستید، آیا تکرو یا اینکه اهل تیم و گروه هستید یا حتی اینکه دارید راستش را می‌گویید یا خدای ناکرده موضوعات غیرصحیح می‌گویید. این مصاحبه‌کننده‌ها می‌توانند بگویند که آیا قادر به انجام آن شغل هستید، آیا وفاداری شغلی دارید و اینکه می‌توانید با بقیه کارکنان کنار بیایید یا نه. مصاحبه‌کننده مبتنی‌بر سوالاتی که مطرح می‌کند نه تنها به پاسخ شما توجه می‌کند، بلکه به نحوه پاسخ دادن شما نیز دقت می‌کند. مصاحبه‌کننده عموما متناسب با صلاحیت و سطح توانایی خود قادر به یافتن پاسخ سوالات مطرح شده است. توانایی شما در درک و رمزگشایی زبان بدن مصاحبه‌کننده و تطبیق زبان بدن خود با آن، نقش تعیین‌کننده‌ای در توفیق شما برای استخدام خواهد داشت. 

در صورت انعکاس نظرات بازدیدکنندگان محترم : . . . . ادامه دارد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد