گردشگری و جهانگردی

اطلاعات و ایده ها و تجربیات سفرهای جهانگردی و موارد مربوطه .

گردشگری و جهانگردی

اطلاعات و ایده ها و تجربیات سفرهای جهانگردی و موارد مربوطه .

دو شهر از 10 شهری که رویای دوچرخه سواران در آنها ، به وقوع می پیوندد

دو شهر از 10 شهری که رویای دوچرخه سواران در آنها ، به وقوع می پیوندد

مالمو، سوئد

مالمو، دومین شهر سوئد است، که به عنوان "شهر دوچرخه- دوست سال" دست پیدا کرده و همچنان به پیشبرد و گسترش عملکرد فوق العاده‌ خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

موضوع به سال 2006 برمی‌گردد که کمپینی با عنوان "نه، به سفرهای مضحک با اتومبیل" در شهر به راه افتاد. از اسم کمپین هم پیداست که کلیت شهر، چقدر علاقه داشت که حجم ترافیک خودروها را کاهش بدهد و در عوض به نیروی جسمانی خود افراد تکیه کند. برآوردها هم نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰۰۰ نفر از مردم به این نکته توجه کردند و خود را برای یک اقدام عملی آماده کردند.

ممکن است مالمو در سطح جهانی بسیار کوچک باشد، اما وقتی نوبت به فرهنگ استفاده از دوچرخه می‌رسد، این شهر جایگاه بسیار ارزشمندی برای خود دست و پا کرده است و این نام و نشان را مدیون فعالیت‌های مختلفی مثل راه اندازی اولین سرویس خدمات عبور و مرور دریاییِ برون مرزی که مخصوص دوچرخه سوارها طراحی شده بود، یا یک پروژه آزمایشی پایه درباره جمع‌آوری قطعات دور ریز دوچرخه و توسعه مداوم زیرساخت‌ها است.

آنتورپ، بلژیک

آنتورپ بلژیک در حال سرعت بخشیدن به برنامه‌هایی است که تجربه دوچرخه سواری را ارتقا می‌دهند و به نظر می‌رسد که در این روند، به خوبی جلو می‌رود. تحولات جذابی مانند ایجاد مسیرهای عریض‌تر و امن‌تر، در امتداد یک بندر زیبا، ترکیب مسیرهای دوچرخه و پل‌های پیاده رو و همچنین اجرای یک برنامه‌ی جسورانه، برای کاهش ترافیک خودروها، از طریق فرستادن حجم قابل توجهی از مسیرهای حلقوی اصلی به زیرِ زمین، نشان دهنده‌ی مسیر روشنی است که آنتورپ در آن قدم گذاشته است

با استفاده از تلفن هوشمند و ثبت نام در یک اپلیکیشن فوق العاده به نام Velo، که برای اشتراک گذاری دوچرخه به کار می‌رود، دسترسی شهروندان به بیش از ۱۵۰ ایستگاه دوچرخه در شهر برقرار می‌شود. این سیستم، که از  پایین شهر، تا سایر محله‌ها گسترش یافته است، شهروندان بیشتری را تشویق می‌کند تا بر دوچرخه بنشینند و رکاب بزنند. مسافران بالقوه، حتی می‌توانند با یک سواری مجازی و آنلاین، برنامه ریزی سفرشان را راحت‌تر انجام بدهند و طعم لذت بخش سواری را اول از این طریق بچشند و بعد انتخاب کنند.

-         چرا این دو شهر ؟ چون اغلب دوچرخه سواران این دو شهر را در ایران دیده ایم .

 

منبع :  لست سکند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد