گردشگری و جهانگردی

اطلاعات و ایده ها و تجربیات سفرهای جهانگردی و موارد مربوطه .

گردشگری و جهانگردی

اطلاعات و ایده ها و تجربیات سفرهای جهانگردی و موارد مربوطه .

کوه پردیس عجیب ترین کوه در جهان

کوه پردیس عجیب ترین کوه در جهان

کوه باستانى پردیس در حومه شهرستان جم ا ز توابع عسلویه ا ستان بوشهر و در نیمه هاى راه بندر کنگان به فیروزآباد شیراز قرار دارد.

این کوه که ازعجیب ترین کوههای جهان است دارای جاذبه های قابل توجهی است که برای شناخت سرزمین ایران و جذب گردشگر اهمیت ویژه ای دارد برخی ازآنها به شرح زیر ا ست :

1- قله ا ین کوه نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید ا ست چون بالاترین ا رتفاع در نزدیکی خط استواست.

2- آتشکده فوق العاده باستانى که در قله کوه قراردارد، محل تولد و غسل تعمید پدر جمشید جم است.

3- مغناطیس فوق العاده قوى کوه در جهان زبانزد است و ا گر در فاصله 50 تا 100مترى کوه یعنى تقریبا ا نتهایی ترین نقطه مشخص ا سفالت با ماشین توقف کنى و ترمز دستى را بخوابانید، ماشین بجاى سر پائینى به نرمى به سمت کوه کشیده می شود.

4- پوشش گیاهی منطقه نوعى خاربیابانی گرمسیرى منحصر به فرد ا ست که خواص دارویى فراوان دارد و پیش خرید چند کارخانه  »تماما « عسل حاصله ا ز منطقه داروسازى بزرگ جهان

 ا ست یکى ا ز ترکیبات ا صلى که یکى ا ز بهترین قرص هاى شناخته Advi l مسکن شده براى ناراحتیهاى اعصاب و دردها میگرنى است ا ز همین عسل تهیه می شود.

5- این منطقه خرماى ویژه ای نیزتولید می کند که به نام خرماى خصه معروف  ا ست و کاملا در شیره خود غرق می شود یعنى یک کاسه آن ظرف سه ساعت پر ا ز شیره می شود و ا ندازه ا ین خرما ا ندازه آلبالو بود و به جهت همان خواص دارویى منطقه براى ساخت قندهاى رژیمى براى بیماران  »تماما  «دیابتى صادرمی شود، نکته جالب د یگر رویش درخت زیتون در دامنه شمالى کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهاى چاهه و دره پلنگى می باشد که در آب و هواى آن منطقه بسیار بعید می نمود.

فعلاً سندى براى قدمت چاهه و دره پلنگى وجود ندارد ولى علائم مشهودى ا ز غارنشینى مشاهده، وفسیلهاى مختلفی د راین منطقه به وفورپیدا شده ا ست.

6- در لایه هاى زیرین ا ین کوه معدن عظیمى ا زآب خنک و فوق العاده سالم وجود دارد، آن هم دراطراف عسلویه !

مردم چاهه و جم، کوه پردیس را فوق العاده مقدس و محترم می شمارند، و به استناد علائم موجود در آتشکده ا حتمالاً یکى ا ز ا ولین مکانهایى بوده که نفت در آن سوزانده شده ا ست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد